2009年4月29日

B side of Duality 跨越的面向 - Syko 個展


這一次syko 將以van dyke 棕色沖片的技巧,來表達想要展覽的主題。從打滿奶泡的卡布奇諾乳白咖啡色,到含87%可可的深黑濃純巧克力色,是van dyke影像的一大特徵。更多的訊息將會陸續貼出,本篇先公告展覽訊息,希望大家參觀,於5/23(六)藝術家日時,望可與大家共聚暢談。




Name of Exhibition:

B side of Duality

Concept of Exhibition:

To show the B side as A.

A - is referred to as who I am to the outside world.

B - is referred to as who I am to my family.

Little bit about the exhibition:

Perhaps due to my personality, ADD, or irresponsibility, I have difficulties in committing to one profession and have trouble describing to others what I do.

As a result, I often question my values, judgment and my “profession”. To some, I’m seen as a photographer, to others, as an educator and to many, as an unemployed father. Thus I’m constantly questioning myself if what I do is the right thing for my family.

“Eclectist” is a non-existing word that I can only think of that describes what I do and feel comfortable being labeled as, yet it’s an absurd title as a profession.

With “B side of Duality”, I would like to show my comfort-ness of being an eclectists and a father and hope to gain reassurance.

展覽名稱: 跨越的面向

構想:

我所想表達的是將家裡所扮演的角色,與外界所認知的角色裡,進行轉化而作為一個結合。

A 面 - 對外界對自己的認識(攝影師、藝術家?)

B 面 - 對於家庭裡所扮演的角色(是老公也是父親!)

或許是由於我的個性、或是ADD (注意力缺失症) 或不負責任的態度使然,我對於介紹我的職業,以及向他人說明我所做的事情感到困難及苦惱。

因此,我常常質疑我的價值觀、判斷力和我的專業。對於某些人來說,我被看作是一位攝影師,或者在其他人眼裡,我是一個教育工作者,又或是,一個失業的父親。

為此,我不斷質疑自己所做的事情,對我的家人而言是否是正確的。

Eclectist是一個不存在的詞,我想這是唯一感到舒服而想被標示的荒謬職稱。

藉著“ B side of Duality” 展,我希望展現作為Eclectists和父親的身份是很輕鬆自得的,並且希望藉由這次展出能讓我得到一些內心的安慰。

(英文裡沒有eclectist這個字,sykoeclecticism裡衍生而出,意思是對於多種不同的風格、表現手法、思考模式有極大的興趣並廣為涉獵,最後取其適用者,付諸於行為或是表達的一部分)

展覽日期:

5/9 (六)~6/30(二)

藝術家日:

5/23 (六) 下午四點

地點/電話:

寶大協力/蘑菇

北市大同區南京西路25巷18-1號

02. 2552. 5552

www.booday.com

時間:

週日至周四 12:00~21:00

週五與週六 12:00~22:00